Fake Dream
Disclaimer



Home About Linkies



Bad Day kah ?

assalamualaikum !
Hee~ sihat sihat ? okay kay.
Benda nih actually berlaku masa Hari Isnin bersamaan 22 Ogos 2011.
Hmm, apee ea?
dah nama pun Bad Day. mesti lah benda yang buruukk je kan ?
Hee~ entah lah. nak cerita macam mana ea? okay kay. bacee ajaa lah dekat bawah ni !
= = '

(sedang menahan sakit pinggang waktu PnP Bhasa Inggeris)

"Perhatian, kepada pelajar yang bernama Nurul Atiqah Farhani Binti Mohd Roshidan. Sila datang ke pejabat sekarang ! Diulangi, Kepada pelajar yang bernama Nurul Atiqah Farhani Binti Mohd Roshidan, sila datang ke pejabat sekarang ! Terima Kasih !"

Alahaii, Dah lah nama Panjang bukan main, satu sekolah pulak tu yang dengar. Maklumlah, tak pernah walau sekali pun nama Pelangi Dipanggil oleh Cikgu-cikgu yang punya pangkat yangg tinggiiii tuh ! dengan muka yang innocent, Pelangi pun bangun terus tengok Teacher Rosmawati untuk minta kebenaran keluar kelas. Actually, lidah kelu tak boleh nak kata apa dah. Hee~ Dengan jalan yang penuh debaran, cheewahh ! Pelangi sampai jugak Pejabat yang letaknya hanya ditingkat satu. (bawah kelas aku je!) Masuk masuk, nampak Cik Norsiah andd sorang Pak Cik nih. Pakcik tuh tengah duduk dekat kerusi dekat situ, Cikgu Norsiah a.k.a PK KOKO tengah berdiri.
Cikgu Norsiah ; kamu ka Nurul Atiqah ?
Saya ; ......(mengangguk)
Pakcik ; hah ! saya rasa dia lah. (merenung Pelangi)
aduhaii, aku ada buat salah apa pulak dah dekat dua orang tua nih ! (dalam hati jee beb !)
Cikgu Norsiah ; kamu ada hilang apa apa tak ?
Saya ; hah ! (muka terkejut) takda pun. Kenapa ?
Cikgu Norsiah ; Astafirullah Halazimm, tengok nih (berpalingdekatpakcik) Hak sendiri hilang pun dia taktau. apa nak jadik nih.! sekarang kamu naik kelas, pergi tengok benda apa yang hilang.
HUHU~ macam nak nangess ajee kena tengking macam tuh. Aduhaii, tanya macam nak makan orang lah orang tua nih ! Heshh~ salah ke bagitau ajee terus benda apa yang hilang tuh? Pelangi nih dah lah jenis Lupa segala bagai semua tuh. Atas arahan, naik je lah kelas dengan muka yang entah macam mana. =='

Angkat beg, punggah punggah bawah meja, selak selak dalam beg. adush~ benda apa lah yang hilang nih. Kawan kawan semua pakat dok jadi busybody sat tanya kenapa lah awat lah. hang balik ke. all the question Pelangi tak jawab. Hadush~ Farah Hanim tolong lah cari walaupun dia taktau apa yang Pelangi cari. then duia tanya awat. baru Pelangi jawab.
"Cikgu Norsiah kata ada barang aku yang hilang, then dia suruh aku cari benda apa yang hilang. wehh ! benda apa weh ! heshh~ takut arr !" (muka macam nak nanges macam tutttt)
"beg duit hg ! hang bawak ke tak weh?"
"mana ada aku bawak ! (dah mula menanges)
Cikgu Norsiah dengan pak cik tuh naik kelas. Then dia tanya, benda apa yang hilang dengan kuat. Allah ! nak luruh doh jantung Pelangi nih ! cakap elok elok tak boleh ka? dah lah hati ni sensitif ! Grrr~
"errr~ taktau lah cikgu."(dengan sedu sedan)
"ishh, takkan yang tuh pun kamu lupa. Hah ! beg duit kamu mana ?"
"saya rasa saya tak bawak lah cikgu"(muka dah muak dah)
"kamu tak bawak? habis macam mana IC kamu ada dekat saya?(sambil tangan dia tunjuk IC aku.)
Serta Merta jatuh terus atas kerusi sambil dengaq Cikgu Norsiah tuh BEBEL ! =='
"apa lah ! Beg duit hilang pun taktau. apa nak jadi lah. nasib baik pakcik nih jumpa masa dia tengah duk amik sampah dalam tong sampah." and so on !

Whatt ! Purse aku dalam tong sampah ? ohmaiigod ! biaq betoii ? Grrrr~
"macam mana boleh ada dekat tong sampah tuh?" cikgu rosmawati menyampuk.
" hmm, budak budak zaman sekarang, waktu bulan puasa pun nak buat kerja kerja macam nih. dah, jangan nangeh. mai ikut saya turun pejabat."
Hmm, what the Hell yoo ! kureng sungguh sapa yang amik tuh ! Bangang sungguh ! tapi, turun jugak lah dengan mata yang berair dan muka yang comot momot !
"betoi ka nih kamu punya Purse?" sambil tunjuk Purse pink comel !
just Angguk aje lah. malas nak cakap banyak. Then dia bagi purse tuh dengan segala isi dalam tuh. check punya check punya check. Ada kad bank, gambaq gambaq suma ada. cuma duit aje lah yang takda. Apaa punya orang lah. !

Hmm, syukur gak lah duit ajee yang MANGKUK AYUN tuh amik. kalau tak kena report polis kata IC hilang, Kad bank hilang. Hadush~ WTF lahh MANGKUK AYUN !

Actually ada lagi lah sketsa-sketsa yang jadik. tapi, malas nak story panjang panjang. cukup untuk bagitau yang Ust Sidqy dengan Ust Rizal pun tau. Tau mana? i dont know lah !


Nota Himpit ; Duit yang Mangkuk Ayun tuh guna memang tak HALAL lah ! so dare hg amik noh !