Fake Dream
Disclaimer



Home About Linkies



Nokiaa O_O

Assalamualaikum WarahMatullah Hiwabarakatuh (:
Alhamdulillah. akhirnyaa, dapat jugak saya onlinekan diri menghadap Blog dan facebook. Begitu rinduuu mereka. Anda ? Oh, sayaa jugaa rinduu. Terima Kasih yaaa sebab tolong jagakan blog saya. begitu menghargainya. (: sihaat ke kamu semua ? Alhamdulillah yaa. semua sihat walafiat. ye lah, cuti seminggu. mana tak sihatnyaa. Kan Kan ?

Ohyaaa, nasib tak menyebelahi saya. Kenapa ? Umm, Saya Demam, Batuk, Selsema. Arghhh. Dah lama saya tak demam + Batuk + Selsema. Sakit jiwa raga. Tak laraaat ja keja. Start Demam hari rabu pagi tu. bangun-II sakit tekak semacam. rasa macam nak dEmam. okaay, watlek lagi lah kan. Masa kat sekolah tu, Ya Allah. Bagaikan nak tercabut kepala otak saya. *Okay! hiperbola* sakit segala sendi semua. SAH ! saya demam. :) pegi tandas. basuh mukaa, basuh tangan. lap-II leher. rasa macam nak bukak baju mandi jaa. :') tapi, apakan daya. takboleh. masuk-II kelas. Ya Allah. :'( sejukkk nyaaa. tarik tangan kawan. Hairan --? kenapa tangan dia panas? rupanyaaa tangan saya yang sejuk. sangat sangat sejuk. then, saya pass tangan dengan kawan lagi sorang. lepas tu terus dia panggil pi duk sebelah dia. Oh yA ! waktu tengah tunggu start exam. :') then dia pegang tangan saya. SEJUK. Pegang Leher, PANAS. Pegang Dahi, Panas. "Tiiqaaaaaah ! hangg demam !">.<  Takpa lah. cakap habis exam 1.30, pi amik surat pi klinik dekat pejabat. then jumpa cg yati. minta tandatangan. :'0 setel. :')

Daaaaan, saya jawab exam dengan penuh kesyahduan. :'( oh tidak. bukan syahdu. penuh kelesuan. seharian tak hingaq dalam kelas. rasa lain. :) okaay, sekurang-IInya saya mencuba untuk menjadi pelajar yang diam dalam kelas. :) Habis exam., ajak kawan saya pergi pejabat. amik surat. naik atas kelas balik. angkut beg semua. then pi jumpa cikgu yati. senang ja minta tandatangan dia. Terima Kasih Cikguuu ! <3

then,. balik asrama. makan tengahhari dulu. :) habis tu, baru pegi klinik. belakang sekolah je pun. :) takyah risau. dapat nomber dah. 7042. ingat lagi tuuu~ bilik number 7. nama doctor? Dr.Anis Baidura. :) chek suhu deman. Ya Allah Ya Tuhanku. :') 38.8 celcius. Panas ke biasa.? DOc tu kata panas and tinggi lah jugak. then dia tanya ada tak orang buat fogging kat tempat tinggal. and so on. then dia tanya nak pi amik darah dulu ka nak mai pulak esok baru amik darah. Allah, tadak keja lah pulak aku nak ulang-II pi klinik tu. pikiaq-II, amik darah terus lah. :) Beranii tak ? ^.^

Dah amik darah tu., Fulaaamak ! banyak gilaaaa darah saya depa amik. :'( sabaarr je lah tengok darah tuh. merah pekat jaa. Hohoo ! dah dapat result apa semua. pi bagi kat doctor tuh. Alhamdulillah ;) demam panas biasa ja. "saya ingat demam denggi tadi. tu yang suruh amik darah" <-- ayat Dr tu. :) then pi amik ubat kat farmasi. 

1.ubat demam. makan 2 biji. 4 kali sehari selapas makan
2. ubat antibiotik. makan 2 biji. 3kali sehari selepas makan
3. Ubat selsema batuk. minum 10ml. 3 kali selepas makan.
3. ubat kumur kumur. :)

Okaaay, banyak lah jugak. balik balik tuh. nak keluaq klinik. Alaaamak, hujan.! :') tunggu punya tunggu. nampak cg rafeah. cg rafeah nak tumpangkan. Alhamdulillah syukur. :) Balik balik, duk sat dalam bilik prep. tak selesa. naik atas dorm. semayang apa semua. then tarik SELIMUT tidur. kali pertama dalam tahun 2012 tidoq pakai selimut.
Lepas tu, sorang sorang masuk. pegang dekat selimut, dengaq depa kata cemni. "panas wei selimut ni". then sentuh dahi pulak. "gileee panas wweii."<<-- ayat anis mufek zailani. :) lepas tuh cakap ubat banyak lah apa lah. oh ya! depa cakap sesama deepa. (Farah, Aisyah, Anis MZ, Mastura, Kak izzani :) 

Tidur sampai pukul 6.50 macam tu. lama tak ? dari pukul 4.30 tu. depa semua kejut suruh mandi, then makan. then telan ubat. Allaaaahai, prihatinnyaa mereka. :) terima kasih. lepas makan sikit semua tu, makan ubat. :')

And, esoknyaa saya tak pegi sekolah. Sebab ? tak larat nak berjalan. demam lagi. :) dan saya jaba exam hari jumaat lah. :) nasib hari jumaat dah sihat sikit. Terima Kasih Ya Allah. :)

*Terima kasih kak Izzani. Terima Kasih Farah. Terima Kasih Aisyah. Terima Kasih Anis Mufek Zailani. Terima kasih Mastura. Terima Kasih Muhammad Haziq kerana risaukan saya. :') Terima Kasih. terharuuuu~ :')


#saya tahu, tajuk dan isi tak dak kena mengena kan ? :) LAlalalalaa~ jangan marah. :) (entri agak panjang :) jangan angryy :)